مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 08:352021-11-28سياسي

آیت الله رییسی: روابط رو به گسترش ایران و تاجیکستان با قوت ادامه می یابد


رییس جمهور با تاکید بر روابط رو به گسترش ایران و تاجیکستان گفت: روابط بسیار خوب دو کشور در زمینه های تجاری، فرهنگی و اقتصادی با قوت ادامه خواهد یافت.

- که به منظور شرکت در اجلاس همکاری اقتصادی (اکو) به ترکمنستان سفر کرده است صبح یکشنبه با امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان دیدار و گفت وگو کرد.

رییسی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تجدید دیدار با رییس جمهور تاجیکستان پس از اجلاس شانگهای گفت: اولین سفر خارجی من به عنوان رییس جمهور ایران به تاجیکستان بود و این سفر منشا تحول در روابط دو کشور شد.

آیت الله رییسی افزود: نشست امروز از دو جهت مهم است؛ اولاً اقدامات گذشته را مرور کنیم ثانیاً برای روابط آینده تصمیم بگیریم.

رییس جمهور با اشاره به دیدار با همتای تاجیکستانی خود در شهر دوشنبه و در حاشیه اجلاس شانگهای گفت: آن دیدار بسیار ارزشمند و تاثیرگذار بود و موجب شد تفاوت معناداری در سطح روابط ایجاد شود و این افزایش سطح روابط دو کشور به نفع منطقه خواهد بود.

آیت الله رییسی افزود: روابط بسیار خوب ایران و تاجیکستان در زمینه های تجاری، فرهنگی و اقتصادی با قوت ادامه خواهد یافت.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: تردیدی نداریم که روابط رو به توسعه خواهد بود چراکه سطح فعلی مبادلات قانع کننده نیست و با احیاء ظرفیت ها بین دوکشور می توان سطح روابط ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله رییسی: روابط رو به گسترش ایران و تاجیکستان با قوت ادامه می یابد

آیت الله رییسی: روابط رو به گسترش ایران و تاجیکستان با قوت ادامه می یابد