مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 07:452021-11-28بين الملل

سازمان ملل از نقش مسکو در قبال باکو و ایروان تمجید کرد


سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری اعلام کرد، گوترش از مواضع و نقش آفرینی روسیه در قبال رفع درگیری های جمهوری آذربایجان و ارمنستان حمایت و قدردانی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری روز شنبه (دیروز) در نیویورک به نشست سه جانبه اخیر سران روسیه، ارمنستان و ایالات متحده آمریکا و فرانسه) حل و فصل کنند .

وی افزود: سازمان ملل آماده است تا از همه این تلاش ها، از جمله از طریق ارائه کمک های بشردوستانه، بازیابی و ایجاد صلح در میدان (مناطق مرزی و مورد تنش بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان) حمایت کند .

فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل   روز جمعه هفته گذشته دو جانبه با پاشینیان و علی اف به صورت جداگانه هم دیدار داشت.

رییس جمهور روسیه پس از دیدار سه جانبه با رؤسای جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان گفت که توافق شد تا سازوکار تعیین مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیش از پایان سال جاری میلادی ایجاد شود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی جنگ 44 روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری روسیه و توافق آتش بس پایان یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل از نقش مسکو در قبال باکو و ایروان تمجید کرد

سازمان ملل از نقش مسکو در قبال باکو و ایروان تمجید کرد