مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 05:502021-11-28فرهنگي

«سیاه» را به اندرونی سلطان راهی نیست


گروهی مطرب قصد اجرای برنامه در اندرونی شاه را دارند ولی از آنجا که سیاه زبانی سرخ و آتشین دارد، او را به اندرونی شاه راه نیست.

- این خلاصه ای است از داستان نمایش پری که برای شرکت در جشنواره تئاتر آیین سنتی آماده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن این نمایش نوشته خیرالله تقیانی پور است که پیش از این هم خودش آن را روی صحنه برده و حالا قرار است با کارگردانی احسان جانمی ریزی در بخش صحنه ای بیستمین جشنواره تئاتر آیینی سنتی روی صحنه برود.

کارگردان این نمایش در توضیح بیشتر جزییات آن می گوید : این نمایش داستان گروهی مطرب است که قصد اجرای نمایش در اندرونی پادشاه را دارند اما از آنجا که سیاه به عنوان یکی از اعضای این گروه زبانی سرخ دارد، موفق به راه یافتن به اندرونی پادشاه نمی شود و در ادامه این ماجرا اتفاقاتی رخ می دهد.

جانمی ریزی با اشاره به اینکه نمایش پری درباره هنر و هنرمند است، ادامه می دهد: این اثر به نفس اجرای هنر در ملا عام و میان مردم و فلسفه پشت آن می پردازد و به نوعی حدیث نفس یک گروه نمایشی است.

او درباره شیوه اجرای این نمایش توضیح می دهد: در این نمایش به اتفاق دیگر دوستانم در گروه نمایشی کاوش از شیوه های اجرایی متنوعی همچون سیاه بازی، نقالی، بقال بازی و معرکه گیری بهره گرفتیم و بر این باور هستیم که باید از مسیر این آثار به احیای آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سیاه» را به اندرونی سلطان راهی نیست

«سیاه» را به اندرونی سلطان راهی نیست