مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 13:152021-11-27بين الملل

برگ های برنده ایران در مذاکرات وین چیست؟


تیم مذاکره کننده ایرانی در حالی روز دوشنبه در وین با گروه 1+4 مذاکرات را برای رفع تحریم های غیرقانونی آمریکا آغاز می کند که بحث دریافت خسارت و تضمین از آمریکا برای عدم خروج مجدد از برجام برگ های برنده ای است که در اختیار این تیم قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، روز دوشنبه هشتم آذر ماه شهر وین میزبان مذاکرات ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، اشاره ای نکرد که این در حقیقت یکی از نقاط ضعف مذاکرات بود.

پس از آن که آمریکا از برجام خارج شد، در سه سال اخیر تلاش زیادی را صورت داد تا اقتصاد ایران را متلاشی کند، ولی ایران به رغم همه این کارشکنی ها مقاومت کرده و اقتصادش را حفظ کرد.

البته با این حال اقتصاد ایران به خصوص صنعت نفت مورد آسیب جدی قرار گرفت.

در همین خصوص نیز آمریکایی ها در گزارش هایی که رسماً منتشر کردند اعلام کردند که در این مدت، مانع انتفاع اقتصادی 75 میلیارد دلاری ایران در حوزه نفت شده اند.

البته براساس ارزیابی های ایران، خسارات وارده بیش از 200 میلیارد دلار برآورد شده ولی متأسفانه این خسارات از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی مورد مطالبه قرار نگرفته است.

حال این مذاکرات در حالی قرار است روز دوشنبه در وین برگزار شود که در حال حاضر اعضای برجام فقط ایران و گروه 1+4 هستند و آمریکا نیز به دلیل خروج یکجانبه از این توافق، عمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگ های برنده ایران در مذاکرات وین چیست؟

برگ های برنده ایران در مذاکرات وین چیست؟