مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 09:252021-11-27سياسي

فیشهای نجومی همچنان خبرساز / بی توجهی دولت به تکالیف قانونی


طبق برنامه توسعه ششم دولت مکلف شده است سازوکارهای مناسب در نظام پرداخت حقوق را به نحوی مدون کند که اختلاف حقوق و مزایای بین مقامات وکارکنان از 20 درصد تجاوز نکند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، در ادبیات سیاسی دنیا، از شفافیت به عنوان مهمترین ابزار دولت ها برای جلب اعتماد مردم نامبرده می شود.

به عبارت دیگر، هرچه بدنه حکمرانی یک کشور در عملکرد خود علی الخصوص در حوزه اقتصاد از شفافیت بیشتری برخوردار شود قطعاً اعتماد افکار عمومی نیز نسبت به آنها بیشتر خواهد بود.

در کشور ما عملکرد دولت های گذشته در میدان اقتصادی به گونه ای بوده است که می توان شفافیت را واژه ای از یاد رفته در صحنه حکمرانی دولت ها دانست؛ چرا که نه تنها نمودی از شفافیت در حوزه اقتصاد و عملکرد مالی دولت ها وجود ندارد، بلکه هر چند سال یک بار که در بخش هایی شفافیت ایجاد می شود، ظاهر شدن فسادهای گسترده موجب تخریب اعتماد عمومی می شود.

مصداق بارز این امر نیز ماجرای حقوق های نجومی در سال 95 است که در آن زمان با افشا شدن فیش حقوق های نجومی برخی مدیران دولتی همچون رییس صندوق توسعه ملی، مدیران بیمه مرکزی ایران، بانک رفاه کارگران و چند سازمان دیگر، عملاً موجب تخریب بخش اعظمی از اعتماد بدنه مردمی به مسئولان دولتی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیشهای نجومی همچنان خبرساز / بی توجهی دولت به تکالیف قانونی

فیشهای نجومی همچنان خبرساز / بی توجهی دولت به تکالیف قانونی