مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 08:452021-11-27سياسي

زیرساخت های شهری با میزان جمعیت موجود متناسب نیست


رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: زیرساخت های شهری با میزان جمعیت موجود، متناسب نیست و یک عقب ماندگی جدی در این حوزه وجود دارد.

- ، مهدی پیرهادی امروز در نخستین نشست هم اندیشی کارگروه های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: شهرنشینی پدیده ای بسیار پیچیده و در عین حال تاثیرگذار بر زندگی فرد، خانواده و جامعه است.

امروزه کیفیت زندگی شهری به طور مستقیم بر همه حیطه های فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، زیست محیطی و فرهنگی شهروندان تاثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه در سال 2007 جمعیت شهرنشین جهان برای اولین بار از مرز 50 درصد گذشت و پیش بینی می شود که این رقم در سال 2030 یعنی کمتر از 9 سال دیگر از مرز 65 درصد نیز بگذرد، گفت: در سال 2030 از هر سه نفر جمعیت جهان 2 نفر آن در شهرها زندگی می کنند.

وی گفت: موضوع وقتی جدی تر می شود که بدانیم که هم اکنون نیز زیرساخت های شهری با میزان جمعیت موجود، متناسب نیست و یک عقب ماندگی جدی در این حوزه وجود دارد.

علاوه بر شهرنشینی، مشکلات مربوط به تغییر اقلیم، امنیت غذا و آب، بحران های اجتماعی – اقتصادی، نزاع ها و درگیری های داخلی و اپیدمی ها نیز از معضلات قرن حاضر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیرساخت های شهری با میزان جمعیت موجود متناسب نیست

زیرساخت های شهری با میزان جمعیت موجود متناسب نیست