مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 07:402021-11-27اقتصادي

این کشت و این سود جواب نمی دهد


خشکسالی، کمبود نیروی کار، کشت سنتی و تولید نوع خاصی از زعفران که طرفداری در دنیا ندارد و همچنین سودی که به جیب واسطه ها می رود از مهم ترین مشکلات زعفران است که گویی سر سازگاری با کشاورز ندارد.

- سال هاست که برای برداشت زعفران صبح زود و آسمان قبل از طلوع را می بینند، دست هایشان در پاییز سرد کویر در کنار چراغ دستی هایی که انگار گرمای زیادی ندارد و خود نالان از سرمای پاییزی است مشغول برداشت می شوند.

پاییز برایشان گرم نبود و دست چین های زعفران نیز برایشان آن چنان سودی ندارد عباس رومی، مدیر مزرعه ایستگاه تحقیقات محمدیه شهرستان خوسف به ایسنا گفت: برداشت زعفران قبل از طلوع آفتاب باید انجام شود، اما امسال به خاطر کمبود نیروی انسانی و به موقع نیامدن کارگران از 6 صبح تا 14 بعدازظهر صورت نی گیرد که این خود یک ضرر است.

وی با اشاره به مضرات این زمان برداشت، افزود: این امر باعث کاهش عطر گل به دلیل نور زیاد می شود و اگر مانند گذشته قبل از طلوع آفتاب برداشت می شد از کیفیت زعفران کاسته نمی شد و همچنین کمیت آن بیشتر بود چراکه هرچه گل غنچه باشد وزن بیشتری دارد.

امسال با کمبود برداشت محصول مواجه هستیم رضا جوهری، رییس اتحادیه زعفران قاینات نیز به ایسنا گفت: امسال باتوجه به کاهش بارندگی ها بهره برداران با کمبود محصول مواجه هستند و طی گزارشات از م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این کشت و این سود جواب نمی دهد

این کشت و این سود جواب نمی دهد