مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 06:152021-11-27بين الملل

ابراز تأسف رییس جمهور الجزائر از توافق مغرب با تل آویو


رییس جمهور الجزائر ضمن ابراز تأسف از توافق بین مغرب و رژیم صهیونیستی، به مغرب درباره هر گونه اقدامی علیه الجزائر هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالمجید تبون رییس جمهور الجزائر از توافق مغرب با رژیم صهیونیستی ابراز تأسف کرد و گفت: تهدید الجزائر از سوی مغرب ننگ و عار است که از سال 1948 تاکنون اتفاق نیفتاده بود .

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ، تبون جمعه شب (دیشب) در جمع روزنامه نگاران و اصحاب رسانه افزود: ما به هر کسی که جرأت حمله به ما را داشته باشد، حمله خواهیم کرد؛ چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان .

تبون همچنین به اظهارات یاییر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اشاره کرد که گفته بود: ما نگرانی مغرب درباره نقش الجزائر در منطقه و نزدیک شدن آن به ایران را درک می کنیم  و الجزائر هم اکنون حملاتی را علیه پذیرش اسراییل به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا آغاز کرده است .

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته به رباط پایتخت مغرب سفر کرد و در دیدار با مقامات این کشور دو توافقنامه نظامی امضا کرد.

مغرب و رژیم صهیونیستی از سال 1993 به دنبال امضای توافقنامه اسلو بین این رژیم و سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف)، روابط دیپلماتیک برقرار کرده بودند اما پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطین معروف به انتفاضه الأقصی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز تأسف رییس جمهور الجزائر از توافق مغرب با تل آویو

ابراز تأسف رییس جمهور الجزائر از توافق مغرب با تل آویو