مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 06:102021-11-27بين الملل

تایلند، شاید عفو بین الملل را اخراج کند


نخست وزیر تایلند اعلام کرد پس از آنکه سلطنت طلب های افراطی خواستار اخراج عفو بین الملل از این کشور به دلیل حمایت از فعالان ضد سلطنت شدند، دولت بانکوک در حال بررسی اتهامات وارده به این گروه حقوق بشری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک گروه سلطنت طلب افراطی در تایلند در نامه ای به دولت این کشور اعلام کرد که کارزارهای عفو بین الملل برای پایان دادن به جرایم کیفری علیه مخالفان سلطنت و معترضان به دولت که خواستار اصلاحات در سلطنت هستند، تضعیف کننده امنیت ملی است.

بیش از 1600 فعال ضد سلطنت در تایلند در حال حاضر با جرایم امنیتی روبرو هستند که از این تعداد، 160 تن با جرایم مربوط به توهین به پادشاهی متهم شده اند که برای آنها تا 15 سال حبس در پی خواهد داشت.

گروه سلطنت طلب های افراطی موسوم به تایلندی های سنت گرا بر این باورند که سلطنت در این کشور مقدس است و توهین به پادشاه را تهدید برای تضعیف جامعه می دانند.

اعتراضات به رهبری جوانان تایلندی با هدف ایجاد اصلاحات در سیستم پادشاهی این کشور سال گذشته میلادی تابوی توهین به پادشاه و خانواده سلطنتی تایلند را شکست.

پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند در پاسخ به درخواست این گروه سلطنت طلب افراطی در نشست خبری گفت: ما در حال بررسی این مساله هستیم که آیا عفو بین الملل قوانین ما را نق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایلند، شاید عفو بین الملل را اخراج کند

تایلند، شاید عفو بین الملل را اخراج کند