مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آذر 1400 ساعت 06:352021-11-24اقتصادي

حذف ارز 4200 تومانی، تاثیر تورمی ندارد


کارشناس اقتصادی با بیان اینکه میلیاردها دلار به ارز ترجیحی اختصاص داده شده است اما گرانی و تورم همچنان ادامه دارد، گفت: حذف ارز 4200 تومانی برای اقتصاد ثمرات بسیاری دارد و به تورم و گرانی کالاهای موجود در جامعه منتهی نخواهد شد.

- هرویک یاریجانیان امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه گلوله برفی اثرات منفی تخصیص ارز 4200 تومانی در طول سه سال اخیر بسیار بزرگ شده است، اظهار داشت: اگر ارز در کشور تک نرخی نشود، منشأ رانت و فساد می شود، هنگامی که دولت برای واردات چند کالا به خصوص کالاهای استراتژیک، سوبسیدی در نظر می گیرد و نظارتی در حوزه توزیع آن ندارد، چنین اتفاقاتی می افتد و سرنوشت ارز ترجیحی نامعلوم می شود و ممکن است سر از کانادا، امارات و ترکیه در بیاورند.

وی تصریح کرد: اگر ارز 4200 تومانی را به جای پرداخت به واردکننده، صرف امور عام المنفعه کنیم، اتفاقات بهتری می افتد که از جمله این امور می توان به اعطای یارانه نقدی به مردم از محل تک نرخی کردن ارز اشاره کرد.

این عضو اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه نگرانی های موجود نسبت به گرانی کالاهای اساسی، بی ربط به حذف ارز ترجیحی است، گفت: میلیاردها دلار به ارز ترجیحی اختصاص داده شده است، اما گرانی و تورم همچنان ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارز 4200 تومانی، تاثیر تورمی ندارد

حذف ارز 4200 تومانی، تاثیر تورمی ندارد