مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 17:102021-11-23اقتصادي

همدان دارای رتبه 15 باروری در کشور/ سیاست دوستدار خانواده اجرایی شود


استاد جمعیت شناسی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه همدان رتبه پانزدهم باروری را در کشور دارد گفت: مشوق هایی افزایش باروری در کشور باید به درستی و با نظارت کامل اجرایی شود.

- میلاد بیگی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نگرانی هایی که در مورد پیری جمعیت وجود دارد اظهار کرد: طی چهار دهه اخیر همگام با تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تحولاتی نیز از لحاظ جمعیت در کشور شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در دهه 60 کشور جمعیت بسیار جوانی داشت که تقریبا 45 درصد آن افراد زیر 15 سال بودند اما بعد از آن ساختار سنی کشور تغییر یافته است گفت: این روند باعث شده در سال 95 ساختار سنی کشور میانسان و رو به سالخوردگی برود که با تداوم این وضعیت در سال 1415 با جمعیتی با یک ساختار سنی سالخورده مواجه خواهیم شد.

این استاد دانشگاه بوعلی افزود: تمام جمعیت ها در نهایت فرایند و ساختار جمعیت را تجربه می کنند که برخی قبلا آن را تجربه کرده اند و وارد دوران سالخوردگی شده اند و برخی مانند ایران رو به سالخوردگی می روند و در آینده بسیار نزدیک سالخورده می شوند.

وی افزود: سالخوردگی جمعیت پدیده ای است که برای تمام جمعیت ها اتفاق می افتد، دلایل آن می تواند متفاوت باشد و راهکارهایی هم که باید برای مقابله برای این مسئله اندیشیده شود به شرایط اقتصادی، اجتماع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان دارای رتبه 15 باروری در کشور/ سیاست دوستدار خانواده اجرایی شود

همدان دارای رتبه 15 باروری در کشور/ سیاست دوستدار خانواده اجرایی شود