مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آذر 1400 ساعت 07:402021-11-23پزشكي

علت شیوع بیماری هایی نظیر دیابت و سرطان در یزد ریشه یابی شود


امام جمعه یزد از مسئولان حوزه بهداشت و درمان یزد خواست تا با برند شدن دیابت برای یزد کنار نیایند و علت شیوع دیابت و سرطان را در یزد ریشه یابی کنند.

- ، آیت الله محمدرضا ناصری، صبح سه شنبه در دیدار با رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن قدردانی از عملکرد کادر درمان و مسئولان این حوزه اظهار داشت: به نظر می رسد برخی بیماری ها نظیر دیابت برای یزد پذیرفته شده است اما نباید به این شکل باشد و این بیماری ها باید ریشه یابی شود.

وی با اشاره به اینکه سن ابتلا به بیماری های قلبی نیز در حال افزایش است، افزود: سرطان ها و بسیاری دیگر از بیماری های غیرواگیر در یزد رو به افزایش است و لازم است همه این موارد علت یابی شود.

امام جمعه یزد یادآور شد: اسلام برای حفظ سلامتی انسان از دوران جنینی تا کهنسالی دستور و توصیه دارد، همه اینها در روایات وجود دارد اما کمتر به آنها توجه شده در صورتی که بکارگیری این آموزه ها به سلامت جامعه کمک می کند.

وی ادامه داد: تشکیلات بهداشت و درمان باید بهداشت و سلامت افراد را حتی از قبل از تولد پیگیری و مراقبت کند تا شاهد جامعه ای سلامت و پویا باشیم.

لزوم توجه جدی به تولید علم در دانشگاه های علوم پزشکی ناصری با تاکید بر اینکه پزشکان ما باید دانش بنیان، دقیق، دلسوز و دارای اتکا به نفس باشند، افزود: لازم است در دانشگاه های ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت شیوع بیماری هایی نظیر دیابت و سرطان در یزد ریشه یابی شود

علت شیوع بیماری هایی نظیر دیابت و سرطان در یزد ریشه یابی شود