مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 10:452021-11-22بين الملل

آنچه در وقفه دور ششم تا هفتم مذاکرات وین بر برجام گذشت


روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی تحولات پیرامون توافق هسته ای و برنامه هسته ای ایران را در وقفه ایجاد شده میان دور ششم و هفتم مذاکرات وین بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره تحولات اخیر پیرامون توافق هسته ای در آستانه مذاکرات احیای این توافق در وین نوشت: در 20 ماه گذشته، عوامل اطلاعاتی اسراییل دانشمند هسته ای برجسته ایران را ترور کردند و باعث وقوع انفجارهای عظیمی در چهار مورد از تاسیسات هسته ای و موشکی ایران شده اند، به این امید که سانتریفیوژهای تولید کننده سوخت هسته ای را از کار انداخته و روزی را که دولت جدید تهران خواهد توانست یک بمب هسته ای بسازد را به تعویق بیاندازند.

نیویورک تایمز ادامه داد: اما مقامات اطلاعاتی آمریکا و بازرسان بین المللی می گویند، ایرانی ها توانسته اند به سرعت دوباره تاسیسات شان را راه بیاندازند و اغلب سانتریفیوژهای جدیدی را نصب کرده اند که می توانند با سرعت بسیار بالاتری اورانیوم را غنی سازی کنند.

وقتی تاسیساتی که قطعات مهم سانتریفیوژها را می ساخت، اواخر بهار دچار حادثه ای شد که به نظر انفجاری ویران گر به نظر می آمد و موجب شد بیشتر موجودی قطعات، دوربین ها و سنسورهای نصب شده توسط بازرسان بین المللی از بین بروند، تولید اورانیوم غنی شده اواخر تابستان از سر گرفته ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه در وقفه دور ششم تا هفتم مذاکرات وین بر برجام گذشت

آنچه در وقفه دور ششم تا هفتم مذاکرات وین بر برجام گذشت