مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آذر 1400 ساعت 09:002021-11-22بين الملل

اعضای آکوس، قرارداد کلیدی زیردریایی های هسته ای را امضا کردند


استرالیا از امروز (دوشنبه) رسما برنامه پر جار و جنجال تجهیز ناوگان دریایی خودش به زیردریایی های هسته ای را به جریان انداخت؛ این بخشی از پیمان دفاعی جدیدی است که کانبرا در کنار بریتانیا و ایالات متحده به امضا رسانده است.

- استرالیا از امروز (دوشنبه) رسما برنامه پر جار و جنجال تجهیز ناوگان دریایی خودش به زیردریایی های هسته ای را به جریان انداخت؛ این بخشی از پیمان دفاعی جدیدی است که کانبرا در کنار بریتانیا و ایالات متحده به امضا رسانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا به همراه دیپلمات هایی از آمریکا و بریتانیا توافقی را امضا کرد که اجازه تبادل اطلاعات حساس درباره نیروی محرکه هسته ای دریایی میان این کشورها را می دهد.

این اولین توافقنامه تبادل فناوری است که از زمان پیوستن این سه کشور در ماه سپتامبر به ائتلاف دفاعی آکوس به منظور مقابله با تنش های استراتژیک در اقیانوس آرام، جایی که رقابت چین – آمریکا رو به رشد است، به امضا می رسد.

وزیر دفاع استرالیا پس از امضای این توافق به همراه مایکل گلدمن، کاردار آمریکا و ویکتوریا تریدل، کمیسیونر عالی (سفیر) بریتانیا گفت، قرارداد مذکور به کانبرا کمک می کند تا مطالعه 18 ماهه خرید زیردریایی ها را تکمیل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعضای آکوس، قرارداد کلیدی زیردریایی های هسته ای را امضا کردند

اعضای آکوس، قرارداد کلیدی زیردریایی های هسته ای را امضا کردند