مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 16:152021-11-17سياسي

پایان 33 سال فراق با شناسایی هویت شهید گمنام اصفهانی در «زیرکوه»


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی از اعلام مشخصات هویتی سومین شهید گمنام شناسایی شده خبر داد و گفت: شهید «اصغر رستمی» یکی از شهدای مفقودالاثر شهرستان برخوار است که به عنوان شهید گمنام در سال 1385 در حاجی آباد زیرکوه دفن شده بود.

- سرهنگ غلامرضا فلاحی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: اخیرا هویت چهار شهید گمنام مدفون در استان خراسان جنوبی از طریق انجام آزمایش DNA پس از گذشت 33 سال از جنگ تحمیلی شناسایی شد.

وی بیان داشت: این شهدای والامقام که به عنوان شهید گمنام در 4 نقطه استان دفن شده اند، بیان داشت: پیکر مطهر این شهدا در مناطق مهران، شرق دجله، زبیدات و شلمچه توسط کمیته جستجوی مفقودین و دیگر مسئولین شهرستان برخوار به مادر شهید رستمی اطلاع داده شد و این خانواده از چشم انتظاری درآمدند.

فلاحی بیان داشت: شهید گرانقدر اصغر رستمی یکم آذر 1345 در شاپورآباد اصفهان در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در بیست و یکم تیر 1367 در منطقه عملیاتی نهرعنبر دهلران توسط نیروهای عراقی به درجه رفیع شهادت نائل و پیکر پاک و مطهر این شهید مدت ها در منطقه عملیاتی برجای ماند و پس از  تفحص به طرز باشکوهی در  خراسان جنوبی به خاک سپرده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان 33 سال فراق با شناسایی هویت شهید گمنام اصفهانی در «زیرکوه»

پایان 33 سال فراق با شناسایی هویت شهید گمنام اصفهانی در «زیرکوه»