مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 12:002021-11-14اقتصادي

توجه به دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی لازم است


رییس اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر لزوم توجه به دیپلماسی اقتصادی در کشور، گفت: توجه به اقتصاد در سیاست خارجی از ابزارهای مهم توسعه اقتصادی کشورهاست.

- جمال رازقی یکشنبه 23 آبان در نشست دیپلماسی اقتصادی ایران در حوزه فناوری و محصولات فناورانه که به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: یکی از ابزارهای نوین، کارآمد و قدرتمند دولت ها برای کنش در فضای بین المللی و دستیابی به موقعیت بهتر در اقتصاد جهانی، دیپلماسی اقتصادی است.

او افزود: در این نوع دیپلماسی اقدامات رسمی دیپلماتیکی که دسترسی به بازارهای خارجی را برای کسب و کارهای ملی تسهیل می کنند و همچنین در تلاش برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی هستند و بر اثرگذاری روی قوانین بین المللی در راستای پیشبرد منافع ملی در راستای رایزنی برای رابطه دوسویه بین کشورها تاکید می کند.

رازقی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی فعال می تواند حرکت ایران را در مسیر بهبود اقتصاد داخلی تسهیل کند، به دیپلماسی اقتصادی ایران در حوزه فناوری و محصولات فناورانه، اشاره و اضافه کرد: اگر دیپلماسی اقتصادی خصوصا در حوزه فناوری محقق شود کشور در مسیر اقتصادی حرکت می کند، رفاه و ثروت عمومی ایجاد و اعتماد جهان را در همگرایی با کشورمان تقویت خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی لازم است

توجه به دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی لازم است