مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 17:052021-11-11اقتصادي

آذربایجان شرقی با تاخیر یک دهه ای صاحب صندوق پژوهش شد


نایب رییس هیات مدیره صنوق پژوهش و فناوری ارس گفت: متاسفانه آذربایجان شرقی در مقایسه با برخی استان های کشور با تاخیر یک دهه ای در تاسیس صندوق پژوهش و فناوری مواجه بوده و همین امر توسعه ساختار تامین مالی برای دانش بنیان ها و گروههای فناور را با کندی همراه کرده است.

- ابراهیم نصیری در حاشیه نمایشگاه رینوتکس تبریز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه خلا وجود نهاد مالی موثر در اکوسیستم نوآوری وفناوری استان با تاسیس اولین صندوق پژوهش و فناوری استان توسط منطقه آزاد ارس و پارک علم و فناوری و مشارکت دو نهاد خصوصی از سال 98 و صندوق تبریز در سالجاری مرتفع شده و بایستی از ظرفیت بوجود آمده نهایت بهره برداری انجام گیرد.

وی گفت: این تاخیر و به نوعی عقب ماندگی تاریخی در ایجاد و توسعه ساختار نهادهای تامین مالی سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیانی بایستی با جدیت تمام جبران شود.

عضو هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری ارس با اشاره به این که فعالیت در حوزه نوآوری و فناوری با چالش های متعددی روبروست، ادامه داد: هرچند صندوق پژوهش و فناوری ارس در دو سال گذشته نزدیک به 200میلیارد ریال تسهیلات و خدمات از منابع مختلفی چون منابع داخلی صندوق، منابع صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار شرکت های دانش بنیان و فناور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان شرقی با تاخیر یک دهه ای صاحب صندوق پژوهش شد

آذربایجان شرقی با تاخیر یک دهه ای صاحب صندوق پژوهش شد