مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 17:502021-10-28سياسي

انتقاد ایران از عدم تبعیت آمریکا از احکام دیوان بین المللی دادگستری


سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تأکید بر نقش اساسی دیوان بین المللی دادگستری در حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، عدم تبعیت آمریکا از احکام و قرارهای دیوان را تأسف برانگیز خواند.

- سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تأکید بر نقش اساسی دیوان بین المللی دادگستری در حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، عدم تبعیت آمریکا از احکام و قرارهای دیوان را تأسف برانگیز خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک پنج شنبه ششم آبان ماه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به سخنرانی در زمینه دیوان بین المللی دادگستری پرداخت.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش دیوان بین المللی دادگستری در جلوگیری از خشونت ها و کاهش بحران ها از طریق حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات را مهم می شناسد و معتقد است که دیوان با حفاظت از نظم بین المللی و مقابله با اقدامات یکجانبه حکومت قانون را تقویت می کند.

وی در ادامه با اشاره به دو دعوای در حال رسیدگی ایران در دیوان بین المللی دادگستری به تشریح این پرونده ها پرداخت.

او بیان کرد با توجه به تصویب تعداد قابل ملاحظه ای از قوانین و دستورهای اجرایی در ایالات متحده آمریکا که آشکارا برخلاف حقوق بین الملل هستند، مصونیت دولت ایران نزد محاکم آمریکا نادیده گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد ایران از عدم تبعیت آمریکا از احکام دیوان بین المللی دادگستری

انتقاد ایران از عدم تبعیت آمریکا از احکام دیوان بین المللی دادگستری