مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 07:452021-10-28سياسي

افغانستان محور دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه قرقیزستان


سفیر جمهوری اسلامی ایران در «بیشکک» با وزیر خارجه قرقیزستان دیدار و ضمن بررسی روابط دوجانبه آخرین وضعیت افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سعید خرازی سفیر جمهوری اسلامی ایران با روسلان قزاق بایف وزیر امور خارجه و تجارت خارجی و سرمایه گذاری قرقیزستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این ملاقات مهمترین موضوعات مانند روابط دوجانبه و همچنین تحولات را در آینده در مناسبات دو کشور در بخش های مختلف ایجاد خواهد کرد.

وی ضمن تشکر مجدد به خاطر حمایت قرقیزستان از عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای و همچنین شرکت رییس مجلس قرقیزستان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بر اراده و عزم دولت جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با همسایگان و کشورهای پیرامون در همه زمینه ها تاکید کرد.

سفیر ایران با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای خارجه 6 کشور همسایه افغانستان در تهران ، روند تحولات در افغانستان را برای کشورهای منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد و ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش تحرکات تروریستی در افغانستان، تشکیل یک دولت فراگیر متشکل از همه اقوام و مذاهب را بهترین راه حل برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان محور دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه قرقیزستان

افغانستان محور دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه قرقیزستان