مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 05:152021-10-28سياسي

تربیت فرزند از چه زمانی شروع می شود؟


یک کارشناس مسائل دینی، زمان شروع تربیت فرزندان را از نظر دین اسلام از زمان ازدواج پدر و مادر عنوان کرد.

- حجت الاسلام علی محمد لروند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت تربیت فرزند در دین مبین اسلام، اظهار کرد: اگرچه دیدگاه های مختلفی درباره زمان شروع تربیت وجود دارد، اما دین مبین اسلام معتقد است زمان تربیت فرزند از زمان ازدواج پدر و مادر شروع می شود.

لروند ادامه داد: اسلام حتی اولین مرحله تربیت فرزند را قبل از ازدواج می داند و تاکید کرده وقتی می خواهی برای خود همسر انتخاب کنی دقت کن چه کسی را به عنوان مادر فرزندت انتخاب می کنی.

امام جمعه کنگاور اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) هم درباره تربیت فرزند می فرماید: بنگر که فرزندت را در چه نسل و نژادی قرار می دهی، زیرا که رگ و ریشه خانوادگی در فرزند تأثیر می گذارد .

وی تاکید کرد: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام پدر و مادرها باید قبل از فرزندآوری و در دوران بارداری مادر روی اعمال و رفتار و غذای خود حساس بوده و لقمه حلال بخورند و از غذای حرام یا حتی شبه ناک بپرهیزند.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس تعالیم دین اسلام از سن دو سالگی به بعد حساسیت تربیت فرزند بیشتر می شود، گفت: از سن دو سالگی به بعد ذهن کودک کاملا آماده دریافت اطلاعات است و هر حرف یا حرکت و رفتاری را به سرعت یاد می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تربیت فرزند از چه زمانی شروع می شود؟

تربیت فرزند از چه زمانی شروع می شود؟