مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 04:302021-10-27اقتصادي

سهم کشاورزان در پرداخت بیمه محصولات به 10 درصد رسید


رییس بنیاد ملی گندم کاران کشور گفت: در کشاورزی قراردادی سهم پرداختی بیمه کشاورزان که تا پیش از این 30 درصد بود به 10 درصد کاهش یافت.

- ، عطاالله هاشمی شامگاه سه شنبه در جمع کشاورزان، اظهار کرد: سال های زیادی کشاورزان به عنوان تولیدکننده محصول هیچ نقشی در قیمت گذاری محصولات تولیدی خود نداشتند و این موضوع هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ شرعی مشکل داشت.

رییس بنیاد ملی گندم کاران کشور افزود: هر جا تولید کننده محصول در مبادله خرید و فروش رضایت و حضور نداشته باشد محل اشکال است و این امر باعث ناامیدی و بی اعتمادی کشاورزان به بخش دولتی بود.

وی تشکیل شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی بخش کشاورزی توسط مجلس شورای اسلامی را یک اقدام تاریخی و مهم در بخش کشاورزی دانست که تنش های اجتماعی بخش کشاورزی را به صفر رسانده است.

هاشمی تصریح کرد: در شورای سیاست گذاری قیمت محصولات کشاورزی، رییس برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و دارایی و همچنین وزیر کشاورزی سه نفری هستند که از بخش دولتی حضور دارند و در مقابل نماینده کشاورزان 6 رای خواهد داشت و به این ترتیب قیمت ها در جهت منافع کشاورزان خواهد بود.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی در گندم سیاست های تشویقی خوبی هم برای کشاورزان و هم برای خریداران و کارخانه ها در نظر گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم کشاورزان در پرداخت بیمه محصولات به 10 درصد رسید

سهم کشاورزان در پرداخت بیمه محصولات به 10 درصد رسید