مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 20:452021-10-26اقتصادي

چرا بایدن همچنان از حذف ایران از بازار انرژی دنیا استقبال می کند


اگرچه دولت بایدن بر خلاف دولت ترامپ چندان به دنبال فتح بازارهای انرژی دنیا نیست و سرمایه گذاری در انرژی سبز را اولویت خود می داند اما برخی نشانه ها این نکته را بیان می کند که دولت بایدن هم به دنبال حفظ تحریم های خود علیه کشورهایی همچون ایران است.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس – مهدی پورصفا: دونالد ترامپ ، رییس جمهور سابق آمریکا یک هدف را با تمام توان دنبال می کرد، استقلال بیشتر آمریکا در تولید انرژی به هر قیمت ممکن؛ و تا حدودی به این هدف رسید.

در سایه سرمایه گذاری های گسترده دولت فدرال که از زمان اوباما در تولید نفت از میدان های نفتی نامتعارف آغاز شده بود، آمریکا توانست به بالاترین میزان تولید نفت و گاز در طول تاریخ خود دست یابد.

میزان تولید شرکت های آمریکایی آن چنان بالا رفت که شرکت های آمریکایی شروع به ساخت لنگرگاه های جدید برای صادرات گاز مایع به چین و اروپا کردند.

در سایه همین سیاست بود که ترامپ با وجود تمام علاقه به حفظ دوستی شخصی خود با پوتین خط لوله جریان شمالی 2 را تحریم و در آخرین ماه ها جلوی تکمیل این خط لوله را گرفت.

دولت ترامپ همچنین تمام تلاش خود را به کار گرفت که کشورهای اروپای شرقی را وادار به خرید گاز مایع از شرکت های آمریکایی کند؛ اتفاقی که موجب نگرانی شدید شرکت گازپروم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بایدن همچنان از حذف ایران از بازار انرژی دنیا استقبال می کند

چرا بایدن همچنان از حذف ایران از بازار انرژی دنیا استقبال می کند