مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 08:002021-10-26بين الملل

سفیر پیشین چین: نمی گذاریم تایوان عضو سازمان ملل شود


همزمان با افزایش تنش ها در پی دیدار مقامات آمریکا و تایوان و بررسی پر رنگ تر کردن نقش این جزیره خودگردان در سازمان ملل، یک دیپلمات سابق چین گفت کشورش هرگز اجازه فعالیت در سازمان ملل را به تایوان نخواهد داد.

- همزمان با افزایش تنش ها در پی دیدار مقامات آمریکا و تایوان و بررسی پر رنگ تر کردن نقش این جزیره خودگردان در سازمان ملل، یک دیپلمات سابق چین گفت کشورش هرگز اجازه فعالیت در سازمان ملل را به تایوان نخواهد داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، چوی تیانکای، سفیر سابق چین در آمریکا، در اولین گفت وگوی عمومی خود پس از کناره گیری از سمتش، گفت: این (مذاکرات آمریکا و تایوان) کاملا بر خلاف جریان تاریخ بود.

چوی در پاسخ به سوالی درباره اقدام اخیر واشنگتن برای ارتقای روابط خود با تایوان گفت: قطعنامه 2758 سازمان ملل - که پنج دهه پیش تصویب شد - به وضوح نشان داد که تنها یک چین در جهان وجود دارد و آن را آمریکایی ها نیز به رسمیت شناختند، پس چرا آن ها اکنون می خواهند این (روند) را معکوس کنند؟ حتما انگیزه دیگری در کار است، که شکست خواهد خورد؛ ما مانع دستیابی به آن خواهیم شد.

این سخنان چوی در حاشیه نشستی در پایتخت چین به مناسبت 50 سالگی عضویت چین در سازمان ملل متحد مطرح شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر پیشین چین: نمی گذاریم تایوان عضو سازمان ملل شود

سفیر پیشین چین: نمی گذاریم تایوان عضو سازمان ملل شود