مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 05:102021-10-26اقتصادي

حلاوت درآمد نفت به سر سفره های ایرانیان بیاید


اولین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری حوزه نفت، گاز ، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور (آیفیکس 2021 )  با حضور سعید محمد، - ایسنا/هرمزگان اولین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری حوزه نفت، گاز ، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور (آیفیکس 2021 )  با حضور سعید محمد، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور  عصر دوشنبه در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه و همایش، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی شب گذشته (سوم آبان ماه) گفت: ایران از برترین کشورهای جهان به لحاظ ذخایر هیدرو کربنی است و اگر هر کشوری این توانایی ها را داشت بدون شک اکنون به یک قطب و قدرت در عرصه صادرات این مواد تبدیل شده بود.

وی بیان کرد: اقتصاد کشور به یک بیماری مزمن به واسطه وابستگی به حوزه نفت دچار شده است و علی رغم داشتن دانش فنی نتوانستیم از ظرفیت ذخایر هیدرو کربن کشور استفاده کنیم.

محمد اظهار کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که شاهد تکمیل زنجیره نفت، گاز و پتروشیمی باشیم و از یک صادر کننده مواد خام به صادر کننده تمام محصولات این عرصه تبدیل شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حلاوت درآمد نفت به سر سفره های ایرانیان بیاید

حلاوت درآمد نفت به سر سفره های ایرانیان بیاید