مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 15:352021-10-25بين الملل

لهستان از افزایش 10 هزار نیروی نظامی در مرز با بلاروس خبر داد


با افزایش سیل مهاجرت غیرقانونی بی سابقه از بلاروس به سمت لهستان، وزارت دفاع لهستان از افزایش نیروهای مرزبانی این کشور در مرز با بلاروس خبر داد.

- بر اساس این گزارش، وزارت دفاع لهستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مرزبانی این کشور در مرز با بلاروس را به 10 هزار نفر افزایش خواهد داد.

ورشو همچنین اعلام کرده که روزانه صدها پناهجو که اکثر آنها از عراق، افغانستان و کشورهای آفریقایی هستند، از سمت بلاروس به مرزهای لهستان می آیند تا از این طریق بتوانند وارد قلمرو اتحادیه اروپا شوند؛ بحرانی کم سابقه که ورشو و اتحادیه اروپا، اقدام تلافی جویانه بلاروس در پاسخ به تحریم های بروکسل علیه مینسک را عامل اصلی آن دانسته و معتقدند دولت لوکاشنکو به صورت عامدانه اقدام به راهی کردن پناهجویان حاضر در بلاروس به سمت مرزهای اروپا کرده است.

در همین راستا، وزیر دفاع لهستان نیز با انتشار پیامی توییتری در این خصوص نوشت: ما در حال افزایش سربازها به 25 هزار نفر، برای کمک به گارد مرزی هستیم.

به زودی، 10 هزار نیروی دیگر از گردان های 12، 16 و 18 ارتش به نیروهای مرزبانی اضافه خواهند شد.

در همین حال، مرزبانی لهستان نیز اعلام کرده که تنها طی هفته گذشته، تعداد 60 الی 70 پناهجو، دستکم دو مرتبه شانس خود را برای ورود غیرقانونی به خاک لهستان از بلاروس امتحان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لهستان از افزایش 10 هزار نیروی نظامی در مرز با بلاروس خبر داد

لهستان از افزایش 10 هزار نیروی نظامی در مرز با بلاروس خبر داد