مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 12:102021-10-25حوادث

صدای لرزش و بادهای مریخ را بشنوید


میکروفن های موجود در سطح نشین اینسایت (InSight) ناسا امکان شنیدن صدای مریخ لرزه ها و بادهای سرگردان در سیاره سرخ را فراهم کرده اند.

- میکروفن های موجود در سطح نشین "اینسایت"(InSight) ناسا امکان شنیدن صدای مریخ لرزه ها و بادهای سرگردان در سیاره سرخ را فراهم کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، سطح نشین اینسایت (InSight) ناسا مجهز به لرزه سنج بسیار حساسی به نام SEIS است که می تواند ارتعاشات سطح مریخ را ثبت و ضبط کند.

این حسگر در اصل برای گوش دادن به زلزله ها به منظور مطالعه ساختار درونی مریخ ایجاد شده است، اما حکم گوش های اینسایت را پیدا کرده است و هرچه صدا در سطح مریخ است را به گوش ما می رساند.

وجود این گوش حساس به این معنی است که دانشمندان صداهای زیادی برای فیلتر کردن دارند و خوشبختانه تیم عملیات با گذشت زمان یاد گرفته است که صداهای مختلف را از هم متمایز کند و تشخیص دهد که کدام صدا مربوط به زلزله است و کدام مربوط به باد و صدای حرکت بازوی رباتیک و غیره.

کنستانتینوس چارالامبوس یکی از اعضای تیم علمی اینسایت از کالج سلطنتی لندن می گوید: شنیدن اولین ارتعاشات به خصوص در ابتدا بسیار هیجان انگیز بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدای لرزش و بادهای مریخ را بشنوید

صدای لرزش و بادهای مریخ را بشنوید