مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 09:452021-10-25سياسي

اولین آزمایش موتور رپتور وکیوم موشک استارشیپ در حالت نصب شده


شرکت اسپیس ایکس موتور رپتور موشک غول پیکر استارشیپ را برای سنجش عملکرد آن در اعماق فضا روی موشک نصب و آن را روشن و آزمایش کرد.

- اولین آزمایش موتور "رپتور وکیوم" موشک "استارشیپ" در حالت نصب شده شرکت "اسپیس ایکس" موتور رپتور موشک غول پیکر "استارشیپ" را برای سنجش عملکرد آن در اعماق فضا روی موشک نصب و آن را روشن و آزمایش کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) نقطه عطف دیگری در توسعه موشک استارشیپ (Starship) رقم زد و موتور رپتور وکیوم (Raptor Vacuum) آن را بر روی این موشک نصب کرد و برای اولین بار آن را آزمایش کرد.

این یک گام مهم دیگر در تلاش های مستمر این شرکت برای رسیدن به سیاره مریخ است، زیرا این موتور بزرگ نقش مهمی در پیشرانش این موشک عظیم پس از قرار گرفتن در فضا دارد.

موشک استارشیپ نسل جدید موشک های اسپیس ایکس است که برای حمل افراد و محموله ها به ماه و مریخ طراحی شده است و این شرکت در ماه مه با موفقیت آن را تا ارتفاع زیادی بالا برد و برای اولین بار آن را با موفقیت فرود آورد.

موتورهای رپتور که این پرواز آزمایشی را پیش بردند، از نوعی هستند که سطح دریا نامیده می شوند و دارای نازل های کوچکتری هستند که برای خروج ایمن گازهای خروجی در فشارهای جوی موجود در سطح دریا طراحی شده اند، در عین حال که نیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین آزمایش موتور رپتور وکیوم موشک استارشیپ در حالت نصب شده

اولین آزمایش موتور رپتور وکیوم موشک استارشیپ در حالت نصب شده