مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 15:502021-10-24سياسي

آقای امام جمعه اردبیل! واقعاً محقق اردبیلی لقب دو نفر است یا ...؟


بسیاری چنان از این موضوع، خوشحال و سر کیف هستند که انگار خود علامه دهرند؛ حال آن که اگر به اغلب شان بگویی میزرا محمدتقی خان فراهانی دستور قتل امیرکبیر را به کاشان برد، - آقای امام جمعه اردبیل! واقعاً محقق اردبیلی لقب دو نفر است یا .

؟ بسیاری چنان از این موضوع، خوشحال و سر کیف هستند که انگار خود علامه دهرند؛ حال آن که اگر به اغلب شان بگویی میزرا محمدتقی خان فراهانی دستور قتل امیرکبیر را به کاشان برد، باور خواهند کرد چون نمی دانند که این دو، یک نفرند و اولی اسم است و دومی لقب و عنوان او! عصر ایران؛ جعفر محمدی - اردبیل مفاخر بسیاری دارد، ما در زمان خود نه محقق اردبیلی را درک کردیم و نه مقدس اردبیلی را.

این جمله رییس جمهور رییسی در اردبیل، سوژه چند روز اخیر کشور شده است.

منتقدان از آن به عنوان گاف یاد می کنند و می گویند محقق اردبیلی و مقدس اردبیلی هر دو نام یک نفر به نام احمد بن محمد اردبیلی ، از علمای بزرگ شیعه در قرن دهم هجری است.

در پاسخ، آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل گفته است: آیت الله محقق اردبیلی که دانشگاه اردبیل نیز به نام ایشان است از مفاخر شیعه هستند که بزرگان می گفتند که اگر به این بزرگوار صرفاً مقدس بگوییم ممکن است علمیت ایشان تحت الشعاع قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آقای امام جمعه اردبیل! واقعاً محقق اردبیلی لقب دو نفر است یا ...؟

آقای امام جمعه اردبیل! واقعاً محقق اردبیلی لقب دو نفر است یا ...؟