مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 11:202021-10-24سياسي

سامانه املاک و اسکان فعال است/ احتمال تمدید خوداظهاری تا آخر سال


در حالی که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت سامانه املاک و اسکان کشور تا پایان مهر تمدید شده بود، معاون وزیر راه از احتمال تمدید خوداظهاری در این سامانه تا آخر سال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، بر اساس تبصره 1 ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم مشهور به قانون مالیات بر خانه های خالی که در آذر ماه سال گذشته در مجلس اصلاح شد، وزارت راه و شهرسازی ملزم به اجرایی شدن امکان خوداظهاری سرپرستان خانوار اعم از مالک و مستأجر در سامانه املاک و اسکان کشور ظرف 2 ماه از زمان ابلاغ شده بود که این سقف زمانی به دلیل آغاز شدن فعالیت سامانه از 19 فروردین امسال، در 19 خرداد ماه سال جاری به اتمام می رسید.

پس از آن در 17 خرداد ماه امسال، ستاد ملی مقابله با کرونا، خوداظهاری سرپرستان خانوار و مالکان املاک مسکونی را تا پایان مهر ماه امسال تمدید کرد.

اخذ مالیات از خانه های خالی معطل تمدید خوداظهاری سامانه اسکان نیست از نقاط قوت قانون اصلاح مالیات بر خانه های خالی در آذر ماه 1399، معطل نشدن این قانون به خوداظهاری در سامانه املاک و اسکان برای اخذ مالیات از مالکان واحدهای مسکونی خالی از سکنه است و لذا سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارت راه و شهرسازی که اطلاعات خانه های خالی از سکنه را به این سازمان ارائه می دهد، می تواند اقدام به اخذ مالیات از ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه املاک و اسکان فعال است/ احتمال تمدید خوداظهاری تا آخر سال

سامانه املاک و اسکان فعال است/ احتمال تمدید خوداظهاری تا آخر سال