مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 09:152021-10-24اقتصادي

وزارت راه زمین خالی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی دارد


مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن گفت: افزایش تولید مسکن و کنترل تقاضا می تواند قیمت را کنترل کند.

- به نقل از صدا و سیما، ابوالفضل نوروزی شب گذشته 1 آبان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: افزایش عرضه مسکن و کنترل تقاضا و ورود سرمایه به بازار مسکن دو رکن و دو بال مؤثر در قیمت مسکن هستند که البته باید همزمان شکل بگیرد.

او ادامه داد: در حال حاضر، آماری که در خصوص خانه های خالی در کشور وجود دارد مربوط به سال های قبل است با این حال برخی از خانه های خالی به عنوان خانه دوم و تفرجگاه در حال استفاده است گرچه خانه های خالی در شمال تهران می تواند پس از اعمال مالیات و اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی، به صورت پلکانی قیمت خانه های دیگر سطوح کشور را نیز کاهش دهد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی، تأمین منابع مالی جهت تولید مسکن را منوط به ایجاد صندوق ملی مسکن و چند راه دیگر دانست و افزود: این صندوق به طور مستقیم از بودجه استفاده نمی کند بلکه اقساط برگشتی مسکن مهر درآمدهای حاصل از فروش و واگذاری اجاره های 99 ساله خانه و زمین و درآمد حاصله از جرایم مالیاتی بانک ها بخشی از درآمد این صندوق را تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: با استفاده از ابزار موجود در سامانه سما می توانیم از نرخ هدر رفت تسهیلات نا سالم برخی بانک ها کم کنیم زیرا در مواردی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت راه زمین خالی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی دارد

وزارت راه زمین خالی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی دارد