مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 01:102021-10-23اجتماعي

تاثیر تغییرات اقلیمی بر تشدید خشکسالی و تنش آبی در کشور


افزایش مصرف سوخت های فسیلی توسط بشر به ویژه ‍‍پس از انقلاب صنعتی، موجب افزایش انتشار گازهای گلخانه ای و در نهایت تغییرات آب و هوایی و گرمایش جهانی و حالا مقابله با این پدیده به یکی از مهمترین دغدغه ها در سطح جهان تبدیل شده است.

- افزایش مصرف سوخت های فسیلی توسط بشر به ویژه ‍‍پس از انقلاب صنعتی، موجب افزایش انتشار گازهای گلخانه ای و در نهایت تغییرات آب و هوایی و گرمایش جهانی و حالا مقابله با این پدیده به یکی از مهمترین دغدغه ها در سطح جهان تبدیل شده است.

رییس گروه تغییر اقلیم مرکز ملی هوای سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تغییر آب و هوا یکی از مهمترین معضلات کشور ما است که می تواند باعث تشدید خشکسالی و تنش آبی شود بنابراین لازم است در این زمینه برنامه ریزی های جدی در سطح ملی صورت گیرد.

سیده الهام عزیزی در گفت و گو با ایسنا همزمان با روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیمی (24 اکتبر) ضمن اشاره به اینکه تغییر آب و هوا یکی از مهمترین معضلات کشور ما است که تغییرات محسوسی را در منابع آبی، میزان تقاضا برای انرژی، تولیدات کشاورزی و نواحی ساحلی موجب خواهد شد، اظهارکرد: بر اساس تحقیقات و ارزیابی های انجام شده در طرح توانمندسازی تغییر آب و هوا تحت نظر کنوانسیون تغییر آب و هوای سازمان ملل متحد و با استفاده از سناریوهای مطرح شده توسط هیئت بین د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر تغییرات اقلیمی بر تشدید خشکسالی و تنش آبی در کشور

تاثیر تغییرات اقلیمی بر تشدید خشکسالی و تنش آبی در کشور