مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 08:152021-10-23سياسي

پیامبر رحمت و حکمرانی رحمت محور/ فقط تأمین مصالح مردم کافی نیست


حاکمیت اسلامی رحمت محور است و رهبر حکومت اسلامی موظف است علاوه بر تلاش برای تأمین مصالح مردم، برای آن ها مانند پدری مهربان باشد و مشفقانه و پدرانه با مردمش رفتار کند.

- گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس- به مناسبت ایام ولادت پیامبر رحمت (ص) سید احمد حبیب نژاد حقوقدان و مدیر گروه حقوق عمومی و بین الملل  پردیس فارابی دانشگاه تهران در یادداشتی به تبیین اصل رفتار مهربانانه و مشفقانه با مردم به عنوان یکی از اصول حاکمیت از دیدگاه اسلام پرداخته است.

حبیب نژاد معتقد است، حاکمیت اسلامی رحمت محور است و رهبر حکومت اسلامی موظف است علاوه بر تلاش برای تأمین مصالح مردم، برای آن ها مانند پدری مهربان باشد و مشفقانه و پدرانه با مردمش رفتار کند.

مشروح این یادداشت را در ادامه می خوانید: حاکمیت رحمت محور الهی از نگاه حقوق عمومی، توصیف خداوند در قرآن و مخصوصاً در ابتدای تمامی سور غیر از یک سوره (سوره توبه)، دلالت بر آن دارد که حاکمیت مطلق خداوند بر انسان و جهان و همه مخلوقات بر اساس رحمت نامتناهی او استوار شده است و به عبارت دیگر: حاکمیتی است رحمت محور.

اقتضای رحمت الهی نسبت به انسان، تأمین مصالح انسان ها در تمامی ابعاد مادی، معنوی، دنیوی و اخروی است همراه با عطوفت و شفقت نسبت به آنها.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامبر رحمت و حکمرانی رحمت محور/ فقط تأمین مصالح مردم کافی نیست

پیامبر رحمت و حکمرانی رحمت محور/ فقط تأمین مصالح مردم کافی نیست