مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 07:052021-10-22اقتصادي

خرید 3600 متر مربع فرش دستباف مددجویان از سوی کمیته امداد


سرپرست معاونت اشتغال کمیته امداد گفت: به منظور تسهیل در صادرات فرش دستباف مددجویان، کمیته امداد در شش ماهه اول سال جاری 3600 متر مربع از تولیدات فرش خانواده های تحت حمایت را خریداری کرد.

- ، علی اکبر خادمی با اشاره به نقش ویژه مددجویان کمیته امداد در صادرات اقلامی همچون فرش دستباف، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 76 هزار متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت تولید شده است که بخش زیادی از آن در بازارهای بین المللی به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 هزار نفر از مددجویان در طرح های تحت نظارت تولید فرش در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: فرش دستباف مددجویان کمیته امداد از مرغوبیت بالا برخوردار بوده و دارای برند جهانی است.

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تولید زعفران مددجویان را از دیگر اقلام صادراتی جامعه هدف امداد عنوان کرد و گفت: تعداد طرح های در حال اجرای تحت نظارت در زمینه تولید و فرآوری زعفران توسط مجریان کمیته امداد 3927 طرح است که سالانه حدود سه هزار کیلوگرم سرگل زعفران خالص از آن استحصال می شود.

خادمی تصریح کرد: تعداد طرح های جاری در زمینه احداث نخلستان نیز 1468 طرح است که با تمرکز بر مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور، سالیانه بیش از 13 هزار تن انواع خرما تولید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید 3600 متر مربع فرش دستباف مددجویان از سوی کمیته امداد

خرید 3600 متر مربع فرش دستباف مددجویان از سوی کمیته امداد