مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 06:052021-10-22بين الملل

پوتین: به رسمیت شناختن طالبان، نزدیک است


رییس جمهوری روسیه از درخواست اصلی طالبان درباره آزادسازی دارایی های آن در خارج از کشور حمایت و به کشورهای غربی تاکید کرد تا دارایی های مالی افغانستان را از حالت مسدودی در بیاورند.

- رییس جمهوری روسیه از درخواست اصلی طالبان درباره آزادسازی دارایی های آن در خارج از کشور حمایت و به کشورهای غربی تاکید کرد تا دارایی های مالی افغانستان را از حالت مسدودی در بیاورند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در نشستی در سوچی گفت: کشورهای غربی مسئولیت اصلی آنچه را که در افغانستان رخ می دهد، بر عهده دارند.

وی ادامه داد: مسئولیت اصلی بابت آنچه که در افغانستان اتفاق می افتد، بر گردن کشورهایی است که 20 سال در افغانستان حضور داشتند و در این کشور می جنگیدند.

نخستین چیزی که آنها باید انجام دهند، این است که دارایی های خارجی افغانستان را برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی این کشور، آزاد کنند.

رییس جمهوری روسیه همچنین طالبان را بابت تلاش هایش در مقابله با تروریست های داعش در افغانستان ستود و به این نکته اشاره کرد که طالبان در مواجهه و مقابله با داعش تلفات نیز داده است.

پوتین همچنین افزود: نقش پاکستان در سازش افغانستان اهمیت زیادی دارد و اسلام آباد یکی از بازیگران اصلی در منطقه محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین: به رسمیت شناختن طالبان، نزدیک است

پوتین: به رسمیت شناختن طالبان، نزدیک است