مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 16:502021-10-21سياسي

حل چالش های بزرگ جهانی با همکاری علمی کشورهای اسلامی


علم و فناوری به شرط وجود اراده مشترک بین المللی ظرفیت کافی برای همکاری در خصوص رفع چالشهای بزرگ جهانی را داراست.

- ، سورنا ستاری امشب در مراسم برگزاری چهارمین دوره جایزه مصطفی ص که در تالار وحدت برگزار شد گفت: برای ما باعث افتخار است که در هفته مزین به نام پیامبر فرصت دیدار با جمعی از چهره های شامخ علمی در جهان اسلام را پیدا کرده ایم.

معاون علمی و فناوری با تبریک این ایام به جامعه اسلامی و به طور ویژه دوستداران پیامبر بزرگ اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص)، گفت: لازم می دانم نیک اندیشی بزرگانی که با ابتکار هفته وحدت، تفاوت در روایتها را به فرصتی برای تحکیم پیوندها در جامعه اسلامی تبدیل کرده است، ارج نهیم.

وی گفت: ما اکنون به واسطه چالشهای مشترکی که جامعه بزرگ اسلامی با آنها روبرو است، اهمیتِ وحدت و همدلی و در مقابل، عوارضِ تفرقه و نقار را به خوبی مشاهده می کنیم.

ستاری گفت: جامعه اسلامی همواره در معرض این انتخاب قرار دارد که چه نمایندگانی را برای ارائه تصویر و پیام اسلام به جهان معرفی کند؛ ما برای این پرسش، پاسخ تاریخی مناسبی را مبتنی بر میراث مشترک جهان اسلام می شناسیم.

به گفته وی، در قرن های مصطلح به دوران طلایی اسلام، همزمان با دوره شکوفایی علم و هنر در کشورهای اسلامی، صدا و لباس اسلام بر تن و زبان شخصیتهای بزرگ علمی و فرهنگی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل چالش های بزرگ جهانی با همکاری علمی کشورهای اسلامی

حل چالش های بزرگ جهانی با همکاری علمی کشورهای اسلامی