مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 06:352021-10-21سياسي

صلح مورد تأکید در اسلام، منجر به عدالت و آرامش می شود


رییس مرکز مهدویت هرات در تشریح اهداف جهاد در اسلام گفت: دستور جهاد به خاطر تأمین اهدافی است که آن اهداف و رسیدن به آن ها منجر به آسایش و آرامش و برچیده شدن فتنه از زمین و بشریت خواهد شد.

- ، حجت الاسلام سید جواد وحیدی، رییس مرکز مهدویت هرات در سلسله نشست های سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: نگاه و تلاش دین مقدس اسلام در جهت برقراری صلح و آرامش است؛ یعنی می خواهد همه انسان ها در آسایش و آرامش در جهت کسب فضائل اخلاقی و ارزش ها زندگی کنند.

وی افزود: در آیات قرآن کریم و دستورات پیامبر (ص) دستوری به نام جهاد داریم؛ جهاد با مبارزه سخت و جنگ همراه است، ولی دستور همیشگی نیست؛ دستور جهاد به خاطر تأمین اهدافی است که آن اهداف و رسیدن به آن ها منجر به آسایش و آرامش و برچیده شدن فتنه از زمین و بشریت خواهد شد.

حجت الاسلام وحیدی تأکید کرد: جهاد به جهت چپاول دارایی ها و ثروت های ملت ها نیست، به جهت گسترش جغرافیای خود نیست، بلکه این مقاتله و جنگ و جهاد برای رفع فتنه است؛ به طور کلی مبارزه در جهت تأمین و گسترش عدالت در جامعه بشری است؛ بنابراین دستور به جهاد و جنگ در اسلام یک دستور همیشگی نیست تا زمانی است که اهداف عالیه انسانی و الهی تأمین شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صلح مورد تأکید در اسلام، منجر به عدالت و آرامش می شود

صلح مورد تأکید در اسلام، منجر به عدالت و آرامش می شود