مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 05:352021-10-21اقتصادي

تولید سالیانه بیش از 14 هزار تن شیر و گوشت قرمز در شهرستان خاش


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش افزود: خاش با 382 هزار رأس دام سبک و سنگین یکی از قطب های دامپروری استان بوده و سالیانه بیش از 14 هزار تن شیر و گوشت قرمز تولیدی شهرستان راهی بازار می شود.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش افزود: خاش با 382 هزار رأس دام سبک و سنگین یکی از قطب های دامپروری استان بوده و سالیانه بیش از 14 هزار تن شیر و گوشت قرمز تولیدی شهرستان راهی بازار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- شیرزاد کمالی افزود: یکی از شاخص های بخش کشاورزی خاش در تولید گوشت مرغ است.

مدیر جهاد کشاورزی خاش تصریح کرد: این شهرستان با 35 واحد مرغداری فعال، سالیانه با تولید 5500 تن گوشت مرغ بیشترین تولید گوشت مرغ در استان را داراست و از این حیث نه تنها شهرستان خودکفا بوده بلکه مازاد تولید نیز به شهرستان های مجاور عرصه می شود.

کمالی وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی وغذایی را بعنوان مکمل زنجیره ارزش در بخش کشاورزی برشمرد و افزود: 12 واحد صنایع تبدیلی و غذایی در زمینه های تولید خوراک دام، تولید فرآورده های لبنی، کشتار دام و طیور، پسته و ذرت وسایر بخش های مربوط مشغول فعالیت هستند.

وی به بخش کشاورزی شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: کل تولیدات بخش کشاورزی شهرستان بالغ بر153 هزارتن است که بخش اعظم زمینه اشتغال مردم منطقه را فراهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالیانه بیش از 14 هزار تن شیر و گوشت قرمز در شهرستان خاش

تولید سالیانه بیش از 14 هزار تن شیر و گوشت قرمز در شهرستان خاش