مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 08:402021-10-20بين الملل

پکن: آمریکا خود اشاعه دهنده تسلیحات اتمی است


وزارت خارجه چین توافق آکوس را بیانگر ذهمیت جنگ سرد، استانداردهای دوگانه و تلاش برای نادیده گرفتن دستور کار سیاسی مشخص دانست و آمریکا را به عنوان تنها ابرقدرت سال های اخیر به پایبندی به ذهنیت جنگ سرد، - وزارت خارجه چین توافق آکوس را بیانگر ذهمیت جنگ سرد، استانداردهای دوگانه و تلاش برای نادیده گرفتن دستور کار سیاسی مشخص دانست و آمریکا را به عنوان تنها ابرقدرت سال های اخیر به پایبندی به ذهنیت جنگ سرد، تضعیف صلح و امنیت جهانی، به خطر انداختن ثبات استراتژیک بین المللی متهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین درباره نگرانی دو کشور مالزی و اندونزی مربوط به توافق و مشارکت بین استرالیا، آمریکا و انگلیس موسوم به آکوس برای ساخت زیردریایی های اتمی به تلویزیون شنژن گفت: من درباره این گزارش ها مطلع شده ام.

اظهار نظرهای وزرای خارجه اندونزی و مالزی بیانگر نگرانی عمیق آنها در باره توافق سه جانبه آکوس و همکاری برای ساخت زیردریایی اتمی قابل تامل است چون این مساله، سیستم بین المللی عدم اشاعه را تضعیف کرده و توافق منطقه آزاد اتمی جنوب پاسیفیک و تلاش های کشورهای عضو آ.

سه.

آن را برای ایجاد منطقه عاری از تسلیحات اتمی در جنوب شرق آسیا به خطر می اندازد و اگر چنین اقدامی صورت گیرد، آنها یک خطر امنیتی بزرگ را ایجاد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: آمریکا خود اشاعه دهنده تسلیحات اتمی است

پکن: آمریکا خود اشاعه دهنده تسلیحات اتمی است