مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-20سياسي

«پرونده بنزینی» زنگنه و ابتکار به قوه قضاییه ارسال شد


کمیسیون اصل نود مجلس پرونده زنگنه و ابتکار را به خاطر به بن بست رساندن پروژه بنزین سازی و بهینه سازی بنزین به قوه قضاییه ارسال کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهرف در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه (28 مهر) قرائت گزارش کمیسیون اصل نود درخصوص رسیدگی به تخلفات وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست در ارایه گزارش ناصحیح درخصوص بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

متن کامل این گزارش به شرح زیر است: موضوع : رسیدگی به تخلفات وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست در ارایه گزارش ناصحیح درخصوص بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی مقدمه: از سال 1389 پیرو تحریم های آمریکا مبنی بر ممانعت از مشارکت شرکت های بین المللی در اجرای طرح های پالایشگاهی و فروش سوخت به ایران میزان واردات بنزین با افت قابل توجهی همراه شد.

با عنایت به کاهش حجم ذخایر استراتژیک سوخت کشور و تعویق برنامه های توسعه و احداث واحدهای جدید پالایشگاهی، موضوع اختلاط بنزین تولیدی پالایشگاهی کشور با ترکیبات پتروشیمی (ریفرمیت) به عنوان یک اقدام تدافعی و ابتکاری به منظور جبران بنزین وارداتی در دستور کار مسئولان ذی ربط در مجموعه وزارت نفت قرار گرفت.

متعاقب اجرای طرح تولید پتروشیمی از تاریخ 28/ 5/ 1389 و استفاده از ریفرمیت در تولید بنزین، موضوع آلوده بودن بنزین تولیدشده با اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پرونده بنزینی» زنگنه و ابتکار به قوه قضاییه ارسال شد

«پرونده بنزینی» زنگنه و ابتکار به قوه قضاییه ارسال شد