مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 17:002021-10-19اقتصادي

شگفت زدگی از سرعت واکسیناسیون در ایران به روایت آمار و یک نگرانی بزرگ!


«سرعت واکسیناسیون در ایران، غربی ها را کاملا شگفت زده کرده است»؛ وزیر بهداشت در حالی چنین جملاتی را مطرح می کند که نیم نگاهی به آمار های واکسیناسیون، - بیایید کمی ماجرا را ساده تر کنیم؛ آمار واکسیناسیون عبارت است از شمار افرادی که برای دریافت دوز اول مراجعه می کنند و آن هایی که پیشتر دوز اول را دریافت کرده و برای تکمیل واکسیناسیون مراجعه می کنند.

اکنون اگر بدانیم تعداد افرادی که برای دوز اول مراجعه می کنند به مرور کاسته شده، نتیجه غایی چیزی جز کاهش تعداد تزریق واکسن در آینده نزدیک خواهد بود؟ به عنوان مثال می شود به این نکته اشاره کرد که احتمالا در نیمه آبان ماه، قریب به 600 هزار نفر (همان هایی که در نیمه مهر دوز اول واکسن را دریافت کرده اند) برای دریافت دوز دوم مراجعه خواهند کرد در حالی که در هفته آخر آبان ماه، تعداد این دست مراجعین به کمتر از 500 و حتی 400 هزار خواهد رسید.

دورنمایی ناگریز که تنها راه جلوگیری از وقوع آن، افزایش شمار مراجعان دریافت دوز اول واکسن است.

اینجاست که وضعیت واکسیناسیون در کشورمان که مطلوب به نظر می رسید، تا حدی نگران کننده جلوه می کند به ویژه اگر بدانیم به زودی با موج ششم شیوع ویروس و بیماری در کشورمان مواجه خواهیم بود که یکی از نتایج جانبی آن، کاهش میزان مراجعه برای واکسیناسیون خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شگفت زدگی از سرعت واکسیناسیون در ایران به روایت آمار و یک نگرانی بزرگ!

شگفت زدگی از سرعت واکسیناسیون در ایران به روایت آمار و یک نگرانی بزرگ!