مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 12:052021-10-19بين الملل

تمایل ایران و عربستان برای بهبود روابط از نگاه یک روزنامه ترکیه ای


یک روزنامه ترکیه ای با استناد به نظرات کارشناسان و تحلیل گران به تحولات اخیر روابط تهران-ریاض پرداخته و دلایل تمایل دو کشور برای بهبود روابطشان را بررسی کرد.

- "تمایل ایران و عربستان برای بهبود روابط" از نگاه یک روزنامه ترکیه ای یک روزنامه ترکیه ای با استناد به نظرات کارشناسان و تحلیل گران به تحولات اخیر روابط تهران-ریاض پرداخته و دلایل تمایل دو کشور برای بهبود روابطشان را بررسی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ینی شفق ترکیه در گزارشی درباره روابط ایران و عربستان سعودی نوشت: تلاش های دیپلماتیک برای شکستن یخ روابط ایران و عربستان سعودی، رقبای دیرین منطقه در ماه های اخیر افزایش یافته است، با توجه به این که مقامات دو کشور به پیش رفت در مذاکرات اخیرشان اشاره کرده اند که به واسطه عراق انجام شده بود.

ینی شفق ادامه می دهد: از ماه آوریل، چهار دور مذاکرات در بغداد به منظور کاهش تنش هایی که اولین بار در ژانویه 2016 و در پی حمله به سفارت عربستان در ایران به خاطر اعدام شدن یک روحانی شیعه در عربستان انجام شده بود، برگزار شده است.

حرف هایی از موافقت دو طرف برای بازگشایی کنسولگری ها به عنوان اولین قدم به سمت از سرگیری روابط دیپلماتیک در میان است، اگرچه هنوز بسیاری از موضوعات بحث برانگیز، به ویژه یمن حل نشده باقی مانده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمایل ایران و عربستان برای بهبود روابط از نگاه یک روزنامه ترکیه ای

تمایل ایران و عربستان برای بهبود روابط از نگاه یک روزنامه ترکیه ای