مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 09:252021-10-19سياسي

طاهری: استاندارد تولید آمار نیازمند بازیابی و اصلاح جدی است


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، گفت: در شرایط فعلی ضروری است علاوه بر اصلاح قانون نظام آماری کشور استاندارد تولید آمار مورد بازیابی و اصلاح جدی قرار بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در و مرکز آمار ایران در خصوص حساب های ملی فصل بهار سال جاری، در برخی از اجزای حساب های ملی اختلافات فاحشی وجود دارد که می تواند خطا در برنامه ریزی ها را به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مهم ترین پارامتر اقتصادی کشور تولید ناخالص ملی است، ادامه داد: تولید ناخالص داخلی به قیمت جاری مبنای بسیاری از محاسبات خصوصا نسبت مالیات به GDP، سرعت گردش پول و سایر تصمیمات است، وی افزود: آمار تولید ناخالص داخلی به قیمت جاری ارائه شده توسط دو نهاد کشور اختلاف حدود 451 هزار میلیارد تومانی را نشان می دهد که این رقم بیش از یک سوم تولید ناخالص اعلامی بانک مرکزی است.

بدهی است که بسته به اینکه در محاسبه نسبت های مذکور آمار کدام نهاد مبنا قرار بگیرد توصیه های سیاستی متفاوت خواهد بود.

طاهری با تاکید بر اینکه آمار خالص صادرات کالاها و خدمات به قیمت های جاری در بهار سال های 1399 و 1400 ارائه شده توسط بانک مرکزی رقم منفی و برای مرکز آمار ایران رقم مثبت قابل توجهی را نشان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طاهری: استاندارد تولید آمار نیازمند بازیابی و اصلاح جدی است

طاهری: استاندارد تولید آمار نیازمند بازیابی و اصلاح جدی است