مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 06:152021-10-19بين الملل

گفت و گوی تلفنی وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان


منابع قطری گزارش دادند که وزیر امور خارجه این کشور با همتای ایرانی خود درباره آخرین تحولات منطقه تلفنی گفت و گو کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع رسمی قطری، شامگاه دوشنبه، گزارش دادند که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری خود گفت و گو کرده است.

بنا بر بیانیه منتشر شده در ایجاد شده است.

بنابراین فکر می کنیم که بازگشت (به برجام) همچنان بهترین برآیند باشد اما ما واقع بین هستیم .

مقام های آمریکایی بارها در مناسبات مختلف با شانه خالی کردن از بار مسئولیت واشنگتن در قبال تعهداتی که باید برای بازگشت به برجام ایفا کند، توپ را به زمین ایران انداخته اند و مدام از گزینه های جایگزین برای روزی که مذاکرات وین شکست بخورد، صحبت به میان می آورند.

ایران و کشورهای  گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه و چین) در سال 2015 به توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست پیدا کردند.

علی رغم اذعان آژانس بین المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت ماه سال 1397 به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین آمریکا را به توافق هسته ای برجام بازگرداند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت و گوی تلفنی وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان

گفت و گوی تلفنی وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان