مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 10:402021-10-18سياسي

موانع ترانزیتی ایران-آذربایجان با دیپلماسی قابل حل است


عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه موانع ترانزیتی ایران-آذربایجان با دیپلماسی قابل حل است، گفت: مسیر ترانزیت ایران و البته جزیی از مسیر کریدور شمال و جنوب در قلمرو آذربایجان قرار دارد و ازاین رو روسیه نیز باید با مقامات آذربایجان .

- سید جلال جلالی فر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کارشکنی دولت آذربایجان در ترانزیت کامیون ها، اظهار کرد: گمرک آذربایجان پس از رسانه ای شدن بحث ترانزیت ارمنستان در تردد کامیون ها به بهانه مختلف مانند خرابی دستگاه ایکس ری، قطعی سیستم و امثالهم مانع تراشی می کند.

وی با بیان اینکه مشکلات ترانزیتی بین ایران و آذربایجان قابل حل است، افزود: با توجه به همسایگی کشور آذربایجان با ایران باید موانع موجود با روش های دیپلماسی حل شود.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و روسیه با اذعان به اینکه اغلب صادرات کالاها از ایران به مقصد روسیه است، گفت: مسیر ترانزیت ایران و البته جزیی از مسیر کریدور شمال و جنوب در قلمرو آذربایجان قرار دارد و ازاین رو روسیه نیز باید با مقامات آذربایجان مذاکره کنند تا این مسیر دستخوش موضوعات موقت سیاسی نشود.

جلالی فر با تصریح بر اینکه مسیر دریایی نمی تواند جایگزین مسیر ریلی و جاده ای شود، گفت: ما نباید به فکر جایگزین مسیر ترانزیتی باشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع ترانزیتی ایران-آذربایجان با دیپلماسی قابل حل است

موانع ترانزیتی ایران-آذربایجان با دیپلماسی قابل حل است