مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 11:402021-10-17اقتصادي

احتمال تزریق دوز سوم واکسن کرونا از آبان


عضو کمیته ملی واکسن کرونا می گوید تزریق دوز سوم برای کسانی که سینوفارم دریافت کرده اند از سوی کمیته فنی تایید شده و احتمالا با صدور مجوز از سوی کمیته ملی واکسن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه همشهری، حدودا 81درصد از کل واکسن های تزریق شده در ایران سینوفارم است و حالا با انتشار تحقیقاتی مبنی بر ایمنی پایین این واکسن به ویژه در میان سالمندان، نگرانی هایی از افزایش بستری و مرگ ومیر با توجه به روند افزایشی ابتلا در کشور رقم خورده است؛ هر چند که به تأکید کارشناسان حوزه واکسن، کم کیفیت ترین واکسن ها هم در کاهش ابتلای شدید و مرگ افراد مؤثر است.

حالا با اعلام کیفیت واکسن های تزریق شده و از سوی دیگر، جهش های بعدی کرونا، سازمان بهداشت جهانی تزریق دوز سوم را توصیه کرده است.

بر اساس اعلام مقامات این سازمان حتی برای واکسن های قوی تر هم تزریق دوز سوم منجر به افزایش ایمنی می شود؛ هر چند که تزریق دوز سوم برای واکسن های فایزر و مادرنا هم از مدت ها پیش در برخی کشور ها آغاز شده است و تاکید بر تزریق دوز سوم تنها شامل سینوفارم نمی شود.

تزریق دوز سوم یا بوستر در ایران برای کادر درمان آغاز شده و در برخی استان ها هم نیرو های درمان دوز سوم را دریافت کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال تزریق دوز سوم واکسن کرونا از آبان

احتمال تزریق دوز سوم واکسن کرونا از آبان