مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 09:252021-10-17پزشكي

مغز «مردان» از زنان بزرگتر است/استفاده بیشتر «زنان» از دو نیمکره مغز


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت:مغز مردان در مقایسه با مغز زنان تنها 10 درصد بزرگتر است؛ این درحالی است که زنان در فعالیت های روزمره از دو نیمکره استفاده می کنند ولی بیشترین اتکای مردان بر یک نیمکره است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی، استاد بیماری های مغز و اعصاب و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دروبینار تمایزهای عملکرد مغز بانوان  به بررسی فرضیه تفاوت بین عملکرد مغز زنان در مقایسه با مردان پرداخت و افزود: مغز مردان در مقایسه با مغز زنان تنها 10 درصد بزرگتر است و این درحالی است که این تفاوت مشخصا معطوف به مغز نیست و به دلیل بزرگتر بودن جثه و اندام آقایان این تفاوت موضوعی عادی و ارتباطی به نحوه عملکرد مغز ندارد.

زالی با اشاره به این موضوع که مغز انسان 2 درصد وزن بدن انسان را تشکیل می دهد،خاطرنشان کرد: در هیچ جای بدن چنین اندامی وجود ندارد که با 2 درصد وزن بالاترین کارکرد را داشته باشد؛ به طور مثال 10 میلیارد یافته عصبی و تخصصی در مغز وجود دارد که چنانچه که اگر ارتباطات آن رابررسی کنیم این عدد به یک هزار میلیارد ارتباط می رسد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در عین حال که وزن مغز خانم ها در مقایسه با آقایان اندکی کمتر است ولی میزان تراکم سلول های عصبی به ویژه دربخش هایی از مغز در زنان مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مغز «مردان» از زنان بزرگتر است/استفاده بیشتر «زنان» از دو نیمکره مغز

مغز «مردان» از زنان بزرگتر است/استفاده بیشتر «زنان» از دو نیمکره مغز