مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 09:102021-10-17اقتصادي

نقش تالاب های گرمسیری در کاهش اثرات مخرب طوفان


تالاب های گرمسیری تاثیرات مخرب طوفان را کاهش، زندگی هزاران نفر را نجات داده و سالانه به صرفه جویی 600 میلیارد دلار منجر میشود.

- بررسیها نشان می دهد: تالاب های گرمسیری تاثیرات مخرب طوفان را کاهش، زندگی هزاران نفر را نجات داده و سالانه به صرفه جویی 600 میلیارد دلار منجر میشود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارشناسان استرالیایی اظهار داشتند: تالابهای گرمسیری در برابر تاثیرات طوفان مصونیت ایجاد کرده که میتواند سالانه جان هزاران نفر را نجات داده و بیش از 600 میلیارد دلار در سال صرفه جویی کند.

محققان تاکید کردند: حفظ تالابهای گرمسیری از اهمیت حیاتی برخوردار است زیرا در سراسر جهان مساحت تحت پوشش تالاب ها رو به کاهش است و در صورتیکه روند تخریب تالاب ها ادامه داشته باشد، افراد بیشتری در معرض خطر قرار میگیرند.

در این بررسی محققان به مطالعه بیش از 1000 مورد طوفان مرگبار و مخرب از سال 1902 پرداختند.

نتایج نشان داد که تالاب ها با کاهش سرعت و تلاطم طوفان های شدید و ایجاد موانع طبیعی در هنگام وقوع طوفان، مصونیت قابل توجهی ایجاد میکنند.

پیش از این مطالعات مشابهی در استرالیا، ایالات متحده و چین انجام شده اما این اولین بار است که دانشمندان نقش حفاظتی تالاب ها را در سطح جهانی بررسی کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش تالاب های گرمسیری در کاهش اثرات مخرب طوفان

نقش تالاب های گرمسیری در کاهش اثرات مخرب طوفان