مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 20:402021-10-16اقتصادي

اینجا تنها 13میلی متر از بارش 120میلی متری از تبخیر در امان می ماند!


به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان تنها 13 میلی متر از بارش 120 میلی متری سالانه در این استان از گرما و تبخیر بالا در این استان پهناور در امان می ماند و مابقی آن پیش از مصرف تبخیر و از دسترس خارج می شود.

- اینجا تنها 13میلی متر از بارش 120میلی متری از تبخیر در امان می ماند! ایسنا/سمنان به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان تنها 13 میلی متر از بارش 120 میلی متری سالانه در این استان از گرما و تبخیر بالا در این استان پهناور در امان می ماند و مابقی آن پیش از مصرف تبخیر و از دسترس خارج می شود.

ایرج حیدریان، از کاهش 42درصدی بارش های این استان خبر داد و اظهار کرد: موضوع تغییر اقلیم وخشکسالی ادامه دار است، لذا بحث مدیریت بهره وری استفاده از آب باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای سازگاری با کم آبی استان ادامه داد: از 120 میلیمتر بارندگی در استان، 107میلیمتر تبخیر می شود و به طور کلی می توان گفت در اقلیم فلات مرکزی از جمله سمنان، 93 درصد بارش ها تبخیر می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان افزود: 92 درصد آب موجود در ایران در بخش کشاورزی استفاده می شود که نیاز است تا مدیریت و اصلاح در این حوزه صورت گیرد.

وی با اشاره به تعدد چاه ها در این استان خاطرنشان کرد: 86 درصد چاه های آب استان در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا تنها 13میلی متر از بارش 120میلی متری از تبخیر در امان می ماند!

اینجا تنها 13میلی متر از بارش 120میلی متری از تبخیر در امان می ماند!