مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 10:352021-10-16فرهنگي

ثبت 11 خانه تاریخی همدان در فهرست آثار ملی ایران


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان همدان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، 11 خانه واجد ارزش فرهنگی ، تاریخی در سطح شهرستان همدان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان همدان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، 11 خانه واجد ارزش فرهنگی ، تاریخی در سطح شهرستان همدان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، مجید جهانگیریان بیان کرد: حفظ منابع تاریخی یک شهر، به لحاظ طیف وسیعی از مزایای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی دارای اهمیت است، از رفاه اجتماعی و فرهنگی ساکنان منطقه حمایت می کند و غرور مدنی جوامع را ارتقاء می دهد و به همان اندازه می تواند وسیله ای برای دست یابی به اهداف اقتصادی بلندمدت همچون رشد و توسعه، احیای مجدد شهرهای داخلی، توسعه مشاغل کوچک و تأمین مسکن باشد.

وی ادامه داد: مزایای این حفاظت به لحاظ اقتصادی بسیار قابل توجه است و استراتژی های حفاظتی با ایجاد شغل، تأمین مسکن، گسترش مشاغل کوچک و نوسازی شهرها، تأثیرات مثبتی به همراه دارد.

جهانگیریان ادامه داد: از سوی دیگر استفاده مجدد از یک بنا معمولاً نسبت به تخریب و بازسازی آن مقرون به صرفه تر اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 11 خانه تاریخی همدان در فهرست آثار ملی ایران

ثبت 11 خانه تاریخی همدان در فهرست آثار ملی ایران