مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 01:102021-10-15بين الملل

آمریکا بیش از 590 میلیون دلار باج به هکر ها پرداخت کزد


یک گزارش جدید وزارت خزانه داری آمریکا نشان داد که در شش ماه نخست سال 2021 میلادی قربانیان حملات باج افزار مجبور به پرداخت 590 میلیون دلار باج به هکر ها شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، یافته های اعلام شده بخشی از گزارش شبکه جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا است که نشان می دهد بر اساس گزارش های ثبت شده از فعالیت های مشکوک سایبری در نیمه نخست سال 2021، باج افزار یک تهدید در حال رشد برای بخش های مالی، کسب و کار و جامعه آمریکا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتارنمای هیل، بر اساس این گزارش در شش ماه نخست سال جاری میلادی، 450 مورد پرداخت باج از سوی قربانیان به هکر ها گزارش شده و نرخ فعالیت های مشکوک سایبری در این دوره در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

در همین حال باج پرداخت شده نیز در مقایسه با سال گذشته بسیار افزایش داشته است.

در کل سال 2020 قربانیان باج افزار 416 میلیون دلار پرداخت کرده اند.

والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد عاملان باج افزار جنایتکارانی هستند که به دلیل شکاف در رژیم های پیروی از قانون در زنجیره ارز های مجازی جهانی فعال می شوند.

این گزارش نشان داد که استفاده از رمزارز بیت کوین متداول ترین روش پرداخت مطالبات یک باج افزار است و این امر نگرانی مقامات آمریکایی در مورد روش پرداخت باج افزار ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا بیش از 590 میلیون دلار باج به هکر ها پرداخت کزد

آمریکا بیش از 590 میلیون دلار باج به هکر ها پرداخت کزد